המדריך לטיול גלישה בסרילנקה

Blog

טיול גלישה לסרילנקה – כל מה שצריך לדעת

טיול גלישה – הטיול שכולנו מחכים לו כל השנה. ישנם מגוון יעדים לטיולי גלישה המתאימים לגולשים ברמות שונות ונבדלים בגובה ועוצמת הגלים, עונת השנה בה מומלץ לנסוע, טמפרטורת המים ועלויות.
בסקירה הבאה נחלוק איתכם מהידע שצברנו במשך השנים איך להפוך טיול גלישה לסרילנקה לחוויה בלתי נשכחת.

מידע כללי על היעד

סרי לנקה – אי טרופי השוכן באוקיינוס ההודי, דרום מערבית למפרץ בנגל ודרום מזרחית לים הערבי. האקלים הטרופי בסרי לנקה, מציע מזג אוויר נהדר, כאשר הטמפרטורות נעות בין 26-30 מעלות.
האוכלוסייה בסרי לנקה מורכבת ברובה מסינהלים, טמהילים ומוסלמים. באזורים התיירותיים, רוב האוכלוסייה דוברת אנגלית והמקומיים רגילים לארח תיירים מכל העולם.
המטבע המקומי הינו רופי סרילנקית, שער החליפין עומד על איזור ה- 180 רופי לדולר אמריקאי, או 50 רופי לשקל.
עונות גלישה בסרי לנקה
תחילה, הרבה חושבים שעונת הגלישה בסרילנקה מתחלקת ל-2, שזה כמעט נכון, אבל, האבל גדול!!!
בין חודשי החורף אוקטובר ועד אפריל כולל, שיא העונה בחוף הדרומי מערבי של סרילקנה (south-west province), מהיקדואה ועד טנגול, ואילו בחודשי הקיץ, יוני ועד ספטמבר, העונה עוברת לצד המזרחי, איזור ארוגם ביי.
בפועל, בצד הדרום מערבי יש גלים כל השנה!! מי שיודע לנתח את תנאי הים, יוכל לגלוש בצד הדרום-מערבי בגלים מעולים וללא אנשים גם בחודשי הקיץ! בהמשך הסקירה נפרט אילו חופי גלישה בסרילנקה עובדים בכל אחת מהעונות.

חופי גלישה בסרי לנקה

אז נתחיל במיפוי זריז של הגלים. עבור כל חוף נציין מתי תכולו לגלוש בו לאורך השנה, למי הוא מתאים ובאיזה סוג גל מדובר. חופי הגלישה מצוינים לפי מיקומם הגיאוגרפי מהמערבי ועד המזרחי ביותר.

היקדואה:
גל שנשבר בצורת 'A-frame', כלומר ימינה ושמאלה מאותו הפיק. אמנם הגל ממוקם מול רצועת חוף חולית אך הגל נשבר על קרקע סלעית. הגל מתאים לגולשים בינוניים עד מתקדמים ונחשב לעמוס באופן יחסי. בהיקדואה יש קהילה של גולשים מקומיים שיחלקו איתכם את הפיק. אנחנו ממליצים לכבד אותם ולהימנע מקונפליקטים מיותרים.
עונת גלישה מומלצת: אוקטובר – אפריל

מפרץ Dewata
ממוקם בסמוך לעיר העתיקה GALLE – מציע גלים מעולים למתחילים בעיקר בקצה המערבי של המפרץ. הקרקע לכל אורך המפרץ הינה חולית והגלים שם לרוב נמוכים יותר מביתר החופים מכיוון שבעונת הגלישה המפרץ מעט פחות חשוף לסוואלים הדרומיים הדומיננטיים. המפרץ מספק גלים טובים לאורך כל השנה וזו אפשרות מצוינת למי שבוחר להגיע לטיול גלישה בחוף הדרום-מערבי של האי בחודשי הקיץ.
עונת גלישה מומלצת: כל השנה

סאות' ביץ' – החוף הדרומי
ממוקם כ-200 מטר מהמלון שלנו בקבלנה, החוף הדרומי מציע גלים מעולים לגולשים עם ניסיון בסיסי שרוצים לדחוף את עצמם קדימה. מדובר בשבירת 'פוינט' ימנית שנשברת על ריף עמוק ואין סכנה לפגוע בו כשנופלים. כאשר נכנסים למים יש אזור של מים עמוקים שמאפשר לחתור לפיק בקלות. החוף עובד בשיאו בין החודשים אוקטובר עד אפריל.
עונת גלישה מומלצת: אוקטובר – אפריל

קבלנה – The rock
אולי החוף המפורסם ביותר בצד הדרום המערבי של סרילנקה בקרב הגולשים הישראלים. קבלנה מציע A-frame איכותי כאשר הגל לשמאל ארוך ופתוח יותר מהגל לימין. הגל לשמאל נשבר על ריף, בעוד שאם תתפסו את הגל ימינה תסיימו אותו על קרקע חולית. בצמוד לפיק המפורסם שנשבר מול הסלע, ישנה רצועה של חוף המציע גלים מעולים למתחילים / בינוניים ולרוב הגלים שם נמוכים ונוחים יותר. גם קבלנה ממוקם במרחק קצר מהמלון שלנו.
עונת גלישה מומלצת: אוקטובר – אפריל

סטיקס – פישר מן
חוף הממוקם מול מסעדה מקומית באיזור האנגמה. החוף מציע גלים מעולים לגולשים בכל הרמות שיכולים להיות עצמאיים במים. למרות שנשבר על קרקע סלעית, אין סכנה להיפגע מהריף והחתירה למעלה נוחה באופן יחסי. בכניסה למים ממוקמים מקלות הדייגים המפורסמים ומכאן גם החוף קיבל את שמו. בפישר מן יש מספר פיקים, ימינה ושמאלה.
עונת גלישה מומלצת: אוקטובר – אפריל

לייזי לפט ולייזי רייט
ממוקמים בעיירה מידיגמה, כ-100 מטר אחד מהשני, מדובר בשני גלים מעולים לגולשים מתחילים. בגלל איכות הגלים וההזדמנות שהם מציעים לגולשים מתחילים, נדיר להצליח לתפוס שם סשן בלי אנשים.
שני הגלים נשברים על מים עמוקים יחסית ומציעים גלים ארוכים שמתגלגלים לתוך המפרץ. החתירה לפיק לא כל כך קצרה אך נוחה. בלייזי לפט ישנה אפשרות להתמקם עמוק בחלק הרחוק ש הפוינט ולתפוס את הגל מאחורי הסלע, מה שמתאים יותר לגולשים מתקדמים.
עונת גלישה מומלצת: אוקטובר – אפריל

ראמס – RAMS
גל ימני קצר, חלול ומהיר בעיירה מידיגמה. הגל נשבר על קרעקע סלעית רדודה ומתאים בעיקר לגולשים מתקדמים. בראמס תוכלו לרוב לראות 'סרט גלישה' של כל הגולשים המנוסים באזור. ניתן לשבת במסעדה מול הפוינט ופשוט להינות מההצגה.
עונת גלישה מומלצת: אוקטובר – אפריל

פישרמן ווליגמה
ספוט חבוי ולא כל כך מוכר שמציע גלים מעולים לאורך כל השנה. החתירה לפוינט יחסית ארוכה אך לחלוטין שווה לעשות את המאמץ ולהגיע. מדובר בפוינט ימני שבחודשי הקיץ (העונה החלשה) מספק את אחד הגלים האיכותיים ביותר באזור.
עונת גלישה מומלצת: כל השנה

ווליגמה ביץ' ברייק
רצועת חוף ארוכה המציעה גלים מעולים למתחילים לאורך כל השנה. המפרץ הגדול מאפשר למעשה לבחור את הנקודה הנוחה ביותר לגלישה בהתאם לגובה הסוואל. גם בחודשי הקיץ (יוני – ספטמבר) ווליגמה מציעה גלים מעולים לכל הרמות כמעט בלי אנשים במים.
עונת גלישה מומלצת: כל השנה

מיריסה
עיירת גלישה מקסימה שמציע שני גלים. פוינט ברייק לימין בקצהו המערבי של המפרץ ושבירה שמאלית בקצהו המזרחי. הגלים במיריסה נשברים על ריף שיכול להיות רדוד בחלקים מסוימים ולכן מומלץ להצטייד בבוטיז אם אתם לא מנוסים בגלישה מעל קרקע מסוג זה.
עונת גלישה מומלצת: אוקטובר – אפריל

הירקטיה (בלו ביץ)
חוף קסום הממוקם כשעה נסיעה מהעיר MATARA ומציע גם שבירת חוף מעולה למתחילים, ובעיקר בריחה מאיזורים תירותיים יותר. במפרץ יש גם פוינט לשמאל שמתאים לגולשים מנוסים יותר בגלל הריף הרדוד. טיול יום שכולם חייבים לעשות כאשר הם מטיילים בסרילנקה.
עונת גלישה מומלצת: כל השנה

מה אוכלים?

האוכל בסרילנקה ברובו פשוט ומזכיר מעט את המטבח ההודי. בשנים האחרונות נפתחו בסרילנקה מגוון מסעדות מערביות בהן תוכלו למצוא את כל סוגי המאכלים לכל סוגי התזונה הקיימים. אם בכל זאת בא לכם לתת צ'אנס למטבח המקומי, תוכלו למצוא מנות מבוססות אורז וקארי עם תבשילי ירקות שונים ומגוונים. דברים שחייבים לנסות:
אורז קארי – בכל מסעדה מקומית תוכלי למצוא מנה של אורז וקארי. חלק מהקומות מציעים בופה וחלק את מנת הקארי היומית. ברוב המקומות, הקארי מוגש רק בשעות הצהריים.
רוטי – מאפה בצק דק מומלא במחית ירקות או ביצה. חריף חריף.
פאפאדם – הקרקר הלאומי. כמו פרכית מטוגנת מקמח תירס שמוגשת לצד כל מנת אורז מסעדות מקומיות. תיזהרו – זה ממכר.
סאמבול קוקוס – קוקוס יבש מגורד מעורבב עם צ'ילי. מפרזים את הסאמבול מעל האורז עם הקארי כדי לקבל עוד בוסט חריפות לאוכל שגם ככה כבר חריף.

איך מגיעים ממקום למקום?
האזור הדרום מערבי של סרילקנה נגיש וקרוב יחסית לקולומבו הבירה והנסיעה לשם אורכת 2-3 שעות (הנסיעה לצד המזרחי יכולה לקחת 10 שעות). כאשר הגעתם ליעד המבוקש, כלי התחבורה הבולט ביותר בנוף הינו הטוק-טוק. מצויידים עם חבלים ומתקני קשירה לגג, הטוקטוקים הם הפתרון הטוב ביותר להגיע ממקום למקום. קחו בחשבון שבטוק טוק יכולים להיכנס עד 3 אנשים.

טיסות לסרילנקה
כל הטיסות לסרילנקה אורכות בין 13-17 שעות ובכולן יש קונקשן אחד לפחות. ישנן מספר חברות תעופה המפעילות קווים לסרילנקה. את המחירים הטובים ביותר תוכלו למצוא עם חברות כמו קטאר אילריינס, איירופלוט הרוסית ואייר אינדיה.

לסיכום, טיול גלישה לסרילקנה הוא טיול גלישה מצוין לגולשים בכל הרמות. מלבד גלים מצוינים, סרילנקה מציעה מגוון פעילויות טבע, נופים מדהימים ותרבות עשירה. עונת הגלישה המקבילה לחורף הישראלי ומזג האויר הטרופי הופכים את סרילנקה ליעד מושלם אליו תולכו לברוח לחופשת גלישה מהחורף בארץ.

אהבתם את הכתבה? יש לכם שאלות נוספות לגבי טיולי גלישה לסרילנקה? מוזמנים ליצור איתנו קשר ונשמח לענות על כל השאלה.

אלוהה,
צוות גלובל סרף.