קורס גלישת Tow In בפורטוגל

Blog

כבר הרבה שנים שטיול גלישה בפורטוגל עומד אצלינו בראש סדר העדיפויות בבחירת היעד האולטימטיבי לחופשת גלישה.
למה אתם שואלים?
שלל ספוטים לגלישה מהטובים בעולם, חופים מדהימים ביופיים, תרבות עשירה, חיי לילה תוססים ואוכל שרק בשבילו שווה לטוס לחופשת גלישה. אלו עוד רק חלק קטן מהסיבות שהחלטנו להכניס את פורטוגל לרשימת היעדים שלנו.
כדי להביא אליכם את החויות המרגשות ביותר, פתחנו בשיתוף פעולה עם אחד מאתרי האירוח הטובים ביותר בפניש Peniche, בו ניתן להרשם לקורס Tow-in מקצועי, בליווי נהגים מנוסים!

הקורס מיועד לגולשים בכל הרמות, כל עוד יש נסיון קודם בגלישת גלים.

אם תמיד חלמתם לרכוש את המיומנות של גולשים הגלים הטובים בעולם ומחשיבים את עצמכם כאנשי ים, זהו הקורס בשבילכם. לא חייבים ידע מוקדם או טכניקה מקצועית בשביל לדעת כיצד לגלוש בגלי ענק, או גלישת גרירה, הידועה כ- Tow In.
במהלך הקורס נתמקד במבחר רחב של כישורים ובכל יום נלמד ונתעמק בתוך עולם הג'ט-סקי והטואו-אין.
למעשה בגלישה בגלים גדולים, הדבר החשוב ביותר הינו הביטחון, הרוגע והיכולת הפיזית להתמודד עם הסכנות. מאחר והגלישה עצמה הינה בקווים גדולים יותר, ופחות ביצועים רדיקליים, הדגש הינו על קריאת האוקינוס והגלים, וכמובן שרטוט קווים נכונים על הגל.
כמו כן, היכולת להתמודד עם הסכנות, כמו שמירה על אוויר ואנרגיה במקרה של נפילה, חילוץ, והתמודדות עם גלים שנשברים עלינו, אלו חשובים הרבה יותר מרמת הגלישה בה אתם נמצאים.
הקורס בשיתוף עם קבוצה חזקה ומנוסה בגלישת גלים גדולים, ובנאזרה בפרט, ואיננו נדחוף את הרמה בתנאים קיצוניים, אלא נספק טעימה והכנה להתמודדות בתנאים מסיביים.
הקורס מחולק לתאוריה ופרקטיקה, כאשר נעביר חומר תיאורטי מקיף שיכלול את הנושאים מטה, לצד חלק פיזי בוא נתנסה בנהיגה, חילוץ וגרירה לגלים.
הרעיון המרכזי הינו להעשיר אתכם בידע מעמיק ונסיון בדרך להגשמת חוויה משמעותית.

1) נהיגה ושליטה בסיסית בג'ט סקי

בשלב זה ההדרכה תתמקד בעיקר בנסיעה על ג'ט סקי במים שקטים כדי לרכוש מיומנויות בסיסיות ויכולות תמרון לבניית הביטחון. הקורס יתמקד בעיקר בפניות, האצה, איסוף של אדם מהמים (impact zone), החלפת נהגים וכיצד לעלות ולרדת מהמזחלת (sled) עם הגלשן בדרך הבטוחה והיעילה ביותר.
בחלק מהימים נגיע ל- Praia de North שבנאזרה, בעוד בחלקם נתאמן באיזור פניש ובליאל.

2) תמרון של הג'ט סקי בגלים

בשלב זה של הקורס ולאחר שכבר צברתם ביטחון על הג'ט-סקי, נעבור ללמוד כיצד לתמרן בליין-אפ בין הגלים. בשלבים הראשונים השיעור יתמקד בחדירה דרך השבירה של הגל, דרך הקצף כדי לעבור לצידו השני, לרבות תמרון בין הגלים בכל סט וכיצד לאסוף גולש מהמים. לאחר השלבים הראשונים, נעבור ללמוד כיצד לגרור גולש ולהכניס אותו לתוך הגל עם דגש על תזמון ובטיחות. הלמידה בשלב זה מתבצעת בזוגות, כאשר נתחלף בתפקידים במהלך הפעילות בין גורר לנגרר. שלב זה של הקורס כבר יכין כל אחד מכם לסשן Tow-in בכל שבירה בעולם.

3) שיעורי תאוריה – בטיחות והכרת האוקיינוס

כחלק מהפעילות וכדי להשלים את הלימוד המעשי בבנייה והעשרת עולם הידע של כל גולש, יועברו שיעורי תיאוריה אודות:
• דינמיקה של גלים גדולים – כיצד נוצרים, איך נשברים, היכרות עם החוף, נקודות ציון ועוד
• הבנת הזרמים באוקיינוס ובליין-אפ
• טיפול והתנהלות בחבל הגרירה וציוד הבטיחות
• מעבר על כל מאפייני ומרכיבי הג'ט-סקי להכנה ליציאה לים
• כיצד להוריד את הג'ט-סקי למים
• ניקוי וסידור הג'ט-סקי לאחר הסשן

4) קורס אפנאה – צלילה חופשית בנשימה אחת

היום גולשים ואנשי ים בכל העולם כבר מבינים שכדי להרגיש ביטחון עצמי מלא, כאשר התנאים מאתגרים, על כל גולש להרגיש בנוח ליפול ולהשאר מתחת למים לזמן ממושך ומבלי להכנס לפאניקה . היכולת לשמור על קור-הרוח במהלך איבוד של שליטה על המתרחש, הינה אחת מהתכונות החשובות ביותר בגלישה ובכל פעילות אקסטרים אחרת.
בתור גולשים אשר מעוניינים לדחוף את רמת הגלישה קדימה ולהתמודד עם מצבים מאתגרים חשוב שנדע כיצד לשמור על השליטה העצמית והמודעות הפיזית לגבי גופנו בכל מצד כדי לתפקד בצורה הטובה ביותר.
החלק הזה בקורס יתבצע בבריכה ויתמקד בעיקר בהחזקת הנשימה ושימור האנרגיה לזמן ממושך. בזכות כמה תרגילים בסיסיים, כל אחד יוכל לשפר את יכולתו להחזיק את הנשימה מתחת למים, לפרוץ את הגבולות שהעמיד לעצמו, ולצבור ביטחון אמיתי מתחת למים.

5) קורס עזרה ראשונה

כיצד מתמודדים עם מצב בו נאסוף מהמים גולש אשר איבד את הכרתו? כיצד נדאג להביא אותו אל החוף בצורה הבטוחה ביותר? באילו צעדים עלינו לנקוט כאשר הגענו אל החוף? כיצד נפנה את הגולש מהחוף?
כל התשובות לשאלות הנ"ל כרוחות בלמידת כישורים הכרחיים בעולם הגלישה ובכלל לכל אדם באשר הוא. הקניית כישורים אלו לגולשים המשתתפים בקורס הינן רובד נוסף בבניית ביטחון עצמאי מלא במים! במסגרת החלק התיאוריטי הזה, נלמד כולנו איך להעניק עזרה ראשונה במקרה הצורך, ולהציל חיים

6) Tow-in !!!

לבסוף, לאחר שרכשנו את כל הכישורים הנדרשים הגיע הזמן לתרגל גלישת Tow-in!
נכנס למים בזוגות ונתרגל בתורות גלישה וגרירה לתוך הגלים בעזרת הג'ט-סקי. הספוט העיקרי והמועדף הינו פראיה דו נורטה (Praia do Norte) ב- Nazaré. במידה והסוול גבוה מידי לספוט זה, יש לנו כמה ספוטים מעולים נוספים שאליהם נוכל להגיע ולקבל תנאים מתאימים בהם כל המשתתפים יוכלו לעמוד.
הקורס מתנהל במשך 5 ימים מתוך 7 ימים המוקצים לפעילות כדי שנוכל לבחור את התנאים הטובים ביותר ולספק לגולשים את החוויה הכי טובה שאפשר!

קצת על נאזארה וסצינת הגלישה בפורטוגל –

פורטוגל ממוקמת בדרום מערב אירופה, ונחשבת לבירת הגלישה האירופאית. פורטוגל שוכנת אל מול האוקיאנוס האטלנטי במערב ולכן חשופה לסוולים כל השנה ובפרט בין החודשים ספטמבר עד יוני.
בפורטוגל אקלים נח וים תיכוני, עם תנאי גלישה איכותיים וסולידיים לאורך כל השנה. לפורטוגל מגוון עצום של שבירות, ולכן מציעה חוויה הוליסטית גם בכדי ללמוד לגלוש, גם להשתפר וגם לאלו שרוצים לרדוף אחרי גלי ענק.
במהלך החורף, גובה הגלים הינו סביב 5-6ft, אך יכול להגיע עד 15ft+, כאשר התנאים בחודשי הקיץ הינם סביב 1-3ft.
בפורטוגל, שוכנת פנינה מיוחדת אשר מאתגרת את טובי הגולשים בעולם, עם ספוט אשר מחזיק את הסוולים החזקים ביותר באירופה.
בנאזרה, כפר הדייגים הציורי, שוכן החוף המפורסם – פראיה דו נורטה, הידוע כ"מכה" של גולשי הגלים הגבוהים והבית האירופאי של סבב תחרויות ה- XXL.
גלי הענק בחוף זה הינם תוצר הימצהותו של קניון נאזארה התת ימי. הקניון יוצר פערי עומק משמעותיים אשר מאפשרים להכיל ולמנף את אנרגיית הגלים הנבנית בהכנסם לקניון.
בחוף מספר שבירות כאשר הטובה שבינהם הינה ממש מצפון למגדלור, שם נפתח מוזיאון הגלישה המופרסם, ונרשמו מספר שיאי עולם אודות הגלים הגדולים ביותר נגלשו עד כה.

אנחנו מחכים לכם לחוויה היסטרית וראשונה מסוגה, קורס הגלישה והTow-In מתבצע בקבוצות של עד 8 גולשים בכדי לשמור על איכות ובטיחות.

תאריכי הקורס הבאים –

5-12 לאוקטובר 2020
19-26 לאוקטובר 2020
*ניתן ליצור קשר לפתיחת מועדים נוספים

עלות החבילה הינה החל מ- 2,500 יורו וכוללת –

• טיסות לשדה התעופה בליסבון הלוך / חזור
• העברות לבית המלון וחזרה לשדה
• לינה על בסיס חצי פנסיון בחדרים זוגיים (קיימת אפשרות לשדרוג לחדר פרטי)
• קורס TOW-IN בהתאם לפירוט מעלה

החבילה אינה כוללת

• בדיקת קורונה
• העברת ציוד בטיסות
• ביטוח רפואי
• כל מה שאינו נכלל בסעיף הכלול מעלה