אריזת גלשנים לטיול גלישה

Blog

מתכננים חופשת גלישה? כך תארזו נכון:

טיול גלישה, לא יאומן מה שצמד המילים האלה עושות לנו בגוף. זה הרגע שאנחנו עובדים בשבילו וחולמים עליו כל השנה. בוחרים את היעד, מפנטזים כבר על איזה גלים נגלוש ומה נאכל בארוחת בוקר אחרי הסשן. אבל לפני הכל, בכל טיול גלישה, הכל סובב בסופו של דבר סביב הציוד. החלומות שלנו על קירות מושלמים של 1.5-2 מטרים שלא נגמרים, אכן מתגשמים אך לטיול גלישה מוצלח יש לבוא מוכנים לכל התנאים האפשריים. מטיול לטיול אנו לומדים מהי הנוסחה האופטימלית בה נגיע ליעד הגלישה עם כל ציוד הגלישה שברשותנו, אותו רכשנו במיטב כספנו ומצד שני באריזה מינימלית וקלה לנשיאה.

הפריט החשוב ביותר הינו כמובן הקייס, אותו תיק המשמש לנשיאת הגלשנים והעברתם ליעד בביטחה ובחתיכה אחת. הגולשים המנוסים מבינינו כנראה שכבר הספיקו להחליף קייס אחד או שניים במהלך קריירת הגלישה שלהם ומבינים היום מהו הקייס האידיאלי עבורם. אנו שמחים לנצל את ההזדמנות שניתנה לנו כאן ולפנות אל קהל הגולשים הרחב אשר עוד לא חווה את תהליך האריזה לטיול גלישה ולעזור במספר טיפים שימושיים לגבי רכישת הקייס הראשון שלכם והאופן בו תארזו את הגלשנים:

כיצד נבחר את הקייס הטוב ביותר עבורנו:

קיימים בשוק ציוד הגלישה המשלים אינספור קייסים המתאימים לכל טיול, מהקייס הקל ביותר לנסיעה קצרה לסשן בוקר עם הקטנוע לחוף הביתי ועד לקייס גדול ועמיד המתאים לנשיאת כל הקוויבר שלכם לטיול גלישה מסביב לעולם.

עולם הקייסים מתחלק ל-3 קטגוריות עיקריות:

Day Bags – קיסיים קלים לנשיאה, מותאמים לרוב לנשיאת 1-2 גלשנים ומשמשים לנסיעות קצרות – בד"כ אינם מתאימים לטיסות

Compact Bags – קייסים עמידים לטיסות, בעיצוב קומפקטי התואם את המתאר הכללי של הגלשנים, מותאמים לרוב לנשיאת 2-4 גלשנים.

Coffin Bags – קייסים בעיצוב רחב וגס יותר, נקראים כך לאור הדימיון לארון קבורה ומותאמים לנשיאת 4+ גלשנים. הקייסים הגדולים יגיעו מצוידים בגלגלים לנשיאה קלה בשדה התעופה ומהמונית למלון.

מנסיוננו הרב בטיולי גלישה מסביב לעולם, למדנו כי עבור הגולש הישראלי הממוצע אשר ברשותו 2-3 גלשנים, הקייסים הקומפקטים (Compact Bags) יעניקו את הפתרון הטוב ביותר להגנה על הציוד היקר מצד אחר ומצד שני לטייל במינימום סרבול והתעסקות.
רכישת קייס (באם קונים מוצר איכותי), תעשה ככל הנראה פעם בעשור, לכן אנו ממליצים להסתכל מעט קדימה לעבר הטיול הבא בו תצאו כבר עם 3+ גלשנים מהארץ ולרכוש בהתאם לכך קייס אשר יוכל להכיל 3-4 גלשנים (כך גם תוכלו לחזור ארצה עם גלשן נוסף, מציאה בה נתקלתם במהלך הטיול אליה לא יכולתם לסרב).

אל מה לשים לב בעת רכישת הקייס:

באם אתם רוכשים קייס חדש מהחנות או קייס משומש, יש לשים לב לכמה פרטים חשובים אשר יעזרו למקסם את ההגנה על הגלשנים:
• רצועות פנימיות להידוק הגלשנים בתוך הקייס – רצועות אלו יבטיחו שגם ה 5'5 שלכם לא ירקוד לו בתוך הקייס מצד לצד.
• רצועות חיצוניות לצמצום הקייס – באם לקחת את הקייס הגדול שלכם המתאים ל -4 גלשנים לטיול קצר בו תצאו רק עם 2 גלשנים, חשוב מאוד לצמצם את הקייס ככל הניתן ולהוריד בנפח החללים הריקים.
• חוצצים – החוצצים מעניקים הגנה נוספת בין גלשן לגלשן בתוך הקייס ע"י מניעת החיכוך של גלשן אחד בשני והענקת יכולת ספיגת לחצים באם מעמיסים משקל רב על הקייס.
• עם/ללא גלגלים – תמיד חלמנו להרגיש כמו מקצוענים ולהגיע לשדה עם Coffin גדול שמתגלגל בנוחות על סט גלגלים. עם זאת, יש לקחת בחשבון שתוספת המתקן של הגלגלים מוסיפה למשקל הכולל של הקייס שאותו ברוב הזמן אנו בסוף סוחבים על הכתף. לכן, אנו ממליצים לרכוש קייסים עם גלגלים רק לגולשים אשר מתכננים לטוס עם 5+ גלשנים, עד 4 גלשנים בהחלט ניתן לסחוב את הקייס על הכתף ממקום למקום וחבל על התוספת במשקל.

קניתם כבר קייס, כיצד נארוז את הגלשנים לנסיעה:

את הגולשים מכל העולם ניתן למקם על ספקטרום רחב בכל הנוגע לאריזת הגלשנים, כאשר בקצוות הספקטרום תמצאו את מקרי הקיצון: המגזימים (אלו שהשקיעו יומיים באריזה וסיימו גליל פצפצים שלם על כל גלשן) וחסרי הדאגה (חוץ מכמה מגבות ובגדי ים שנזרקו בין הגלשנים לא תמצאו ריפוד נוסף). אנו מאמינים שלרוב האידיאל ממוקם במרכז, יש לתת לכל גלשן את הכבוד הראוי לו באריזה נכונה ויעילה ומצד שני אין טעם להגזים.

לפני שתחלו בעטיפת הגלשן יש כמובן להוריד את החרבות והליש. באם אתם יוצאים מהארץ במהלך חודשי הקיץ אל יעד עם מים קרים (או ההיפך) אפשר לנצל את ההזמדנות ולהוריד את השעווה הישנה והמלוכלכת מהגלשן לקראת מי האוקינוס הקרירים.

את הגלשנים מומלץ לעטוף בניילון בועות ("פצפצים"), 2 שכבות יספיקו (אמרנו לא להגזים 😉). להגנה מקסימלית יש להדק את העטיפה ע"י מסקנטייפ ולמנוע תזוזה של הגלשנים בתוך עטיפה רפויה. את הקצוות החופשיים מסביב לחרטום וזנב הגלשן יש לכרוך ולהדק להגברת ההגנה במקומות רגישים אלו וצמצום ניילון עודף.

יותר ויותר גולשים היום רוכשים גלילי ספוג אשר ניתן לחתוך ולעטוף בהם את הריילים של הגלשנים, למרות שמדובר בחריגה קלה ממרכז הספקטרום אותו הזכרנו, אנחנו בהחלט מועדדים את היוזמה ותומכים לחלוטין בריילים שלמים. ניתן לעטוף את הריילים בספוג מתחת או מעל לעטיפת הפצפצים.

טיפ שימושי

בעת ההעטיפה של הגלשנים יש להשקיע מעט מחשבה באופן בו נחלץ מהעטיפה את הגלשנים בהגיענו ליעד וכיצד נוכל להשתמש באותה העטיפה לאריזת הגלשנים לטיסת החזור ואף לטיסות הבאות (אין טעם למלא את העולם בפלסטיק מיותר). אנו ממליצים על יצירת חתך בעטיפה לאורכו של הגלשן בעזרת מספריים ליצירת פתח ממנו נוכל להוציא ולהכניס את הגלשן בכל נסיעה ולסגור ולהדק בעזרת מסקנטייפ.

לאחר שארזנו כל גלשן בנפרד, נערום את הגלשנים בתוך הקייס אחד מעל לשני לפי הגודל, כאשר הגלשן הגדול ביותר בתחתית והשאר מעליו בסדר יורד. את המרווחים אשר נוצרו בין החרטומים והזנבות של הגלשנים נמלא בשאריות הפצפצים שנשארו לנו או מגבות ובגדים. צורתם הקעורה של הגלשנים יגרמו להווצרות חלל מעל לחלקו העליון של הגלשן העליון בערמה, מגבת מקופלת בין החרטום לטייל תעזור בצמצום החלל ובהגנה על הגלשנים באם הקייס יונח הפוך.

לאחר שכל הגלשנים הונחו במקומם, נהדק את הרצועות הפנימיות של הקייס מסביב לגלשנים, כל מה שנשאר כעת הוא לסגור את הקייס (באם הצלחתם לחשב נכון את הנפח הכולל והקייס מצליח להסגר) ולצמצם את נפחו של הקייס בעזרת הרצועות החיצוניות אותן הזכרנו.

לאחר הגעתכם לשדה התעופה ובמהלך ביצוע הצ'ק אין לטיסות ולהעברת הציוד ליעדו הסופי, יש לבקש מדיילי הקרקע מדבקות להתראה על ציוד שביר ולוודא כי כל הרצועות החופשיות של הקייס הוסרו או מהודקות היטב לקייס (לא נרצה שאחת הרצועות תתפס במהלך העברת הציוד ותגרום לקריעת הקייס החדש שלנו).

תהליך אריזת הגלשנים לטיולי גלישה בעולם יכול להיות מאוד מהנה באם מבצעים זאת באופן מסודר ויעיל, כמובן שלאחר טיול אחד או שניים בהם כבר למדנו להכיר את הציוד שלנו נלמד גם כיצד למקצע את התהליך ולהגיע לסידור הטוב ביותר. מקווים שמצאתם את הטיפים שלנו כמועילים ונשמח לשמוע מכם פידבקים וטיפים מנסיונכם האישי.